STOWARZYSZENIE ŚWIĘTEGO FILIPA NEREUSZA

PRZEKAŻ 1,5% PODATKU

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA

10 stycznia 2019

W dniach 11.01-13.01.2019 odbył się rodzinny wyjazd integracyjny do Wisły.

W piątek rano spod halembskiej placówki  ruszyliśmy w podróż. Zanim dojechaliśmy do miejsca noclegowego mieliśmy postój w centrum Wisły, gdzie można było kupić pamiątki, zrobić pamiątkowe zdjęcia, napić się dobrej kawy. Po przyjeździe na miejsce był czas na rozpakowanie oraz pora na obiad. Potem pół godzinki dla rodzinki, czyli relaks poobiedni. Wypoczęci spotkaliśmy się w sali konferencyjnej, gdzie został przedstawiony plan dnia oraz wszystkie obowiązujące regulaminy na wyjeździe, a także podzieliliśmy się na dwie grupy – dzieci poszły na podwórko na śnieżne szaleństwa, a dorośli udali się na zajęcia kulinarne przygotować pyszne podwieczorki ;)

Po śnieżnych zabawach nadszedł czas na kolację. Po kolacji dzieci udały się na zajęcia filmowe, a dorośli na terapeutyczne zajęcia w ramach szkoły dla rodzica. Sobota minęła nam w bajkowej scenerii. Rozpoczęliśmy ją od wspólnej modlitwy i śniadania.  Później udaliśmy się na zimowy spacer. Przywitały nas piękne widoki, drzewa pokryte były śniegiem, a gałęzie uginały się pod jego ciężarem.  Przedzieraliśmy się przez zwały śniegu w poszukiwaniu najlepszej górki do zjeżdżania. W końcu nam się udało i wtedy dopiero zaczęła się zabawa dla małych i dużych ;)

Druga część dnia upłynęła nam na zajęciach teatralnych. Przygotowaliśmy scenariusze, dialogi, rekwizyty, stroje i przedstawiliśmy różne bajki. Na scenie pojawiły się takie bajki jak: „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”, „Kraina lodu”, „Kopciuszek”, „Śpiąca królewna”, „Bajka o czerwonym kapeluszu”. Wszystkie grupy wykazały się wyobraźnią, a także dużą kreatywnością przy tworzeniu scenografii.  Całe zajęcia upłynęły w radosnej atmosferze, widać było duże zaangażowanie i radość ze wspólnej pracy.

Po czasie na zabawę przyszedł czas na wyciszenie. O 19.00 zeszliśmy do kaplicy, gdzie odbyła się Msza Święta. Powierzyliśmy Bogu intencje, które mieliśmy w sercu.  Wieczór upłynął na rodzinnych grach planszowych.

Niedziela była dniem wyjazdu, ale zanim to nastąpiło czekała nas atrakcja w postaci kuligu. Wsiedliśmy na sanie i obserwowaliśmy zimową aurę, ogromne sople lodu na dachach domków, ośnieżone drzewa.  Pomimo prószącego śniegu uśmiechy nie schodziły nam z twarzy. Dojechaliśmy do chaty, gdzie czekał na nas poczęstunek. Upiekliśmy sobie kiełbaski, zjedliśmy chleb z tłustym i ogórkiem i ruszyliśmy na górki, bo czekały na nas worki z sianem. Bez wątpienia zabawy na śniegu, wojny na śnieżki były dużą atrakcją wyjazdu.

Wyjazd odbył się w ramach projektu unijnego „Dobro – podaj dalej!”. Dziękujemy za środki finansowe, dzięki którym mogliśmy wyjechać.  Wszystkim uczestnikom z całego serca dziękujemy za zaufanie, uczestnictwo i każdy uśmiech i zadowolenie, które były dla nas najlepszą nagrodą :) DZIĘKUJEMY!! :)