STOWARZYSZENIE ŚWIĘTEGO FILIPA NEREUSZA

KRS 0000013532

PRZEKAŻ DAROWIZNĘ

05 września 2025

PsychoODPORNI II konferencja

Termin: 15.10.2025 r.

 

 

Dla kogo?

Dla rodziców, wychowawców, animatorów, pracowników socjalnych, kuratorów i WSZYSTKICH, którzy chcą:

  • zrozumieć czym jest odporność psychiczna i jakich warunków potrzebuje mózg, by ją tworzyć
  • nauczyć się tworzyć kontakt, którego jakość sprzyja budowaniu odporności psychicznej 
  • dowiedzieć się w jaki sposób wspomagać odporność psychiczną i działać na rzecz zdrowia psychicznego dzieci z trudnościami w zachowaniu
  • dowiedzieć jak rozwiązywać trudne sytuacje wychowawcze i doświadczać satysfakcji
  • poznać sposoby wzmacniania własnej odporności psychicznej i dobrostanu!
     

Co konkretnie?

Zapraszamy do udziału w wykładach i warsztatach dotyczących budowania odporności psychicznej dzieci i młodzieży oraz dbania o własny dobrostan.

 

Plan konferencji

8.00. – 8.30. - rejestracja Uczestników

8.30. - rozpoczęcie konferencji

8.40. – 10.10. dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ; wykład: O kryzysie i jego konsekwencjach w środowisku wychowawczym.

10.10. – 10.30. - przerwa integracyjna i kawowa

10.30. – 11.15. mgr Krzysztof Demczuk; wykład: Rezyliencja – czyli odporność psychiczna w świetle podejścia psychoterapeutycznego Gestalt.

11.15. – 12.00. mgr Agnieszka Kujawa – Holiczko; wykład: Wsparcie dla wspierających! Jak dbać o swoje granice i uniknąć wypalenia?

12.00. – 12.20 - przerwa

12.30. – 14.00. – Warsztaty:

- dr Marek Kaczmarzyk: Neurobiologia wyzwań, czyli o optymalnych warunkach wydajnej pracy mózgu.

- mgr Krzysztof Demczuk: Jak rozwijać się i wzrastać mimo doświadczania trudności i kryzysów?

- mgr Agnieszka Kujawa - Holiczko: Dobrostan pomagacza - tajemnica pomocy!

- mgr Zuzanna Krząkała: „Jak żeglować pomimo burzy”? Pomoc dzieciom i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi. Praktyczny przewodnik - od diagnozy do terapii.

14.10. – 14.30 – podsumowanie i zakończenie konferencji

 

Kiedy?

Termin: 15.10.2025 r. w godz.: 8.30. – 14.30.

 

Gdzie?

Dom Kultury, ul. E. Kokota 170, Ruda Śląska (Bielszowice)

 

Ile to kosztuje?

160 zł

 

Organizator: Stowarzyszenie Świętego Filipa Nereusza

 

Oprócz wiedzy i nowych umiejętności każdy uczestnik otrzyma:

- materiały szkoleniowe

- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

 

Zapisz się, liczba miejsc ograniczona!

 

 

Jakich treści możesz oczekiwać?

 

Wykład: O kryzysie i jego konsekwencjach w środowisku wychowawczym.

Ogromna presja z jaką można się dzisiaj spotkać w środowisku edukacyjnym, powoduje w mózgach młodych ludzi fizjologiczne, a nawet anatomiczne zmiany, które mają swoje konsekwencje w ich psychice. Warto poznać ich przyczyny i skutki jakie mogą wywołać w późniejszych etapach życia. Szkolenie zapewnia podstawową wiedzę z zakresu neurotraumatologii wieku szkolnego.

 

Warsztat: Neurobiologia wyzwań, czyli o optymalnych warunkach wydajnej pracy mózgu.

Ludzkie mózgi reagują nas wyzwania zależnie od subiektywnie ocenianych warunków, w jakich przychodzimy sprostać. Mają swoje upodobania, których spełnienie znacząco podnosi wydajność.

 

dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ – biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca. Teoretyk edukacji i pisarz. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych kształcenia. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat najnowszych osiągnięć neurobiologii. Propagator dydaktyki ewolucyjnej – dziedziny zajmującej się praktycznym wykorzystaniem mechanizmów ewolucji (zarówno biologicznej, jak i kulturowej) w interpretacji procesów uczenia się i wychowania. Od kilkunastu lat prowadzi wykłady i szkolenia, w których udział wzięło ponad 30 tysięcy osób związanych z edukacją. Jest przewodniczącym Komitetu Naukowego Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki.

 

 

Wykład: Rezyliencja – czyli odporność psychiczna w świetle podejścia psychoterapeutycznego Gestalt.

Dzisiejszy świat, to świat dynamicznych zmian, stresu, wzrastających oczekiwań i wymagań, niepewności i przeciążenia emocjonalnego. Każdego dnia mierzymy się z sytuacjami trudnymi i stawiamy czoła wyzwaniom – egzystencjalnym, zawodowym, relacyjnym.

W takich realiach rezyliencja nie jest luksusem, czy opcją wyboru – staje się koniecznością.

Rezyliencja – czyli zdolność do adaptacji i odzyskiwania równowagi w obliczu wyzwań
i kryzysów – jest jedną z kluczowych kompetencji wspierających dobrostan psychiczny i rozwój osobisty. W podejściu Gestalt rozumiemy ją jako twórczą zdolność do bycia w kontakcie z samym sobą, z innymi i ze światem – nawet w sytuacjach trudnych. To kompetencja, którą można nabywać. Jak ją budować? Na to pytanie poszukamy odpowiedzi podczas wykładu.  


Warsztat: Jak rozwijać się i wzrastać, mimo doświadczania trudności i kryzysów?

Warsztat pozwoli nam przyjrzeć się własnym sposobom radzenia sobie z trudnościami, odkryć wewnętrzne zasoby i nauczyć się rozpoznawać, jak w relacji, jak w „tu i teraz” można rozwijać większą elastyczność, uważność i odporność.

 

mgr Krzysztof  Demczuk - psychoterapeuta Gestalt, trener, mentor, pedagog, prezes Fundacji Aplica. Ukończył Szkołę Trenerów i Psychoterapeutów w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie, terapeuta EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocesing),  absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i Szkoły Trenerów (Europejskie Ramy Kwalifikacji EQF­5 stopień trenerski). Ukończył także specjalistyczne szkolenie w dziedzinie terapii i rehabilitacji uzależnienia od narkotyków w zakresie specjalisty terapii uzależnień (Instytut Psychologii Zdrowia PTP). Jest współautorem kompleksowego programu profilaktyki antynarkotykowej dla młodzieży i podnoszącego kompetencje wychowawcze nauczycieli i rodziców „Utracona wolność” oraz „Akademia Dobrego Rodzica”.

Pracował w Ośrodku Interwencji Kryzysowej, obecnie pracuje w Instytucie Rozwoju Osobistego i Psychoterapii Fundacji Aplica, gdzie prowadzi psychoterapię oraz szkolenia, warsztaty i treningi terapeutyczne.

 

 

Wykład: Wsparcie dla wspierających! Jak dbać o swoje granice i uniknąć wypalenia?

Praca sektorze edukacji, pomocy społecznej czy po prostu w relacji z drugim człowiekiem to wyzwanie, które wymaga szukania ciągłej równowagi pomiędzy tym co  potrzebne, a tym co możliwe. Choć przynosi ogromną satysfakcję, może obciążać psychicznie, a nawet powodować wypalenie zawodowe. Podczas wykładu przyjrzymy się czynnikom chroniącym przed wypaleniem oraz czynnikom ryzyka w tym obszarze.

 

Warsztat: Dobrostan pomagacza, tajemnica poMOCY!

Pomagając innym ważne aby znać swoje zasoby oraz zarządzać nimi w sposób służący nam i naszym podopiecznym. Warsztat będzie okazją aby przyjrzeć się własnej pracy z uwzględnieniem siebie i swoich granic.

 

mgr Agnieszka Kujawa – Holiczko - psychoterapeutka, pedagożka, nauczyciel dyplomowany, socjoterapeutka. Ukończyła Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie, pedagogikę na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz studia podyplomowe z socjoterapii w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Ponadto, szkolenie z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz Program Pomocy Psychologicznej. Pracowała jako pedagog szkolny oraz doradca metodyczny, była członkiem Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego, prowadziła szkolenia z zakresu pomocy psychologicznej, interwencji kryzysowej, zagrożeń suicydalnych. Od kilku lat współprowadzi Panewnicką Pracownię Psychoterapii.

 

 

Warsztat: „Jak żeglować pomimo burzy”? Pomoc dzieciom i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi. Praktyczny przewodnik - od diagnozy do terapii.

 

Zaburzenia emocjonalne i neurorozwojowe u dzieci i młodzieży stanowią poważne wyzwanie, które można przyrównać do żeglugi w czasie burzy. Generują one trudności i mają czasem negatywny wpływ na adaptację i radzenie sobie z wyzwaniami rozwojowymi. W takich sytuacjach dorosłym może towarzyszyć w tej wspólnej "żegludze" bezradność, poczucie zagubienia, a nawet lęk. Ten warsztat został przygotowany z myślą, aby pomóc i zapobiec "zatonięciu okrętu". Jest przeznaczony dla osób, które w swojej pracy doświadczają czasem dezorientacji w tym, w jaki sposób wspomagać odporność psychiczną i działać na rzecz zdrowia psychicznego u dzieci z trudnościami w zachowaniu, wynikającymi z różnego rodzaju zaburzeń - neurorozwojowych, depresyjno-lękowych, osobowościowych. Pomoże on dostrzec sygnały różnorodnych zaburzeń, następnie rozpoznać ich podłoże, aby w konsekwencji wspomagać w sposób optymalny w odzyskiwaniu równowagi i odporności psychicznej. Warsztaty dostarczą uczestnikom podstawowej wiedzy o najczęstszych zaburzeniach emocjonalnych i neurorozwojowych oraz praktycznych strategiach wspierania dzieci i młodzieży z uwzględnieniem aktualnych wytycznych.

 

 

Warsztat: „Żegluga mimo burzy”. Rozpoznawanie i wsparcie dzieci i młodzieży z zaburzeniami neurorozwojowymi i emocjonalnymi. Praktyczny przewodnik od identyfikacji do interwencji.

 

Zaburzenia emocjonalne i neurorozwojowe u dzieci i młodzieży można przyrównać do żeglugi w warunkach sztormowych: wymagają dodatkowych kompetencji i utrudniają codzienne funkcjonowanie oraz realizację potrzeb rozwojowych. W takiej sytuacji dorośli — nauczyciele, wychowawcy i specjaliści — często doświadczają bezradności i dezorientacji.

 

Warsztat został opracowany, aby uporządkować postępowanie „od rozpoznania do działania” i zapobiegać eskalacji trudności. Jest adresowany do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą, które poszukują praktycznych narzędzi wzmacniania odporności psychicznej oraz wspierania zdrowia psychicznego u uczniów z problemami w zachowaniu wynikającymi z zaburzeń neurorozwojowych, zaburzeń lękowo-depresyjnych oraz problemów osobowościowych.

 

Uczestnicy nabędą podstawową, aktualną wiedzę o najczęstszych zaburzeniach, nauczą się rozpoznawać ich kluczowe sygnały i różnicować możliwe podłoże trudności. Poznają także strategie wsparcia dostosowane do potrzeb dziecka i kontekstu szkoły, zgodne z obowiązującymi wytycznymi i dobrymi praktykami. Celem warsztatu jest zwiększenie skuteczności działań profilaktycznych i interwencyjnych oraz wspieranie powrotu do równowagi i budowania odporności psychicznej u młodych osób.

 

 

mgr Zuzanna Krząkała - psycholog, psychoterapeutka, Specjalista Psychoterapii Dzieci i Młodzieży z 23-letnią praktyką. Ukończyła 4-letnie szkolenie w Śląskiej Szkole Psychoterapii Śląskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów w Gliwicach oraz kurs doskonalący z psychoterapii dzieci i młodzieży. Tytuł specjalisty uzyskała po zdaniu państwowego egzaminu w CEM w Łodzi. Certyfikowany asystent psychodramy Europejskiego Instytutu Psychodramy. Przez 17 lat związana z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bytomiu, gdzie od 2010 r. prowadziła psychoterapię dzieci i młodzieży, indywidualną, rodzinną i grupową. Współpracowała z instytucjami wsparcia rodziny, placówkami oświatowymi. Obecnie pracuje w Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Tarnowskich Górach (poradnia i dzienny oddział psychiatryczno - rehabilitacyjny) oraz we własnym gabinecie. Regularnie superwizuje pracę. Pełni funkcję kierownika specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży i prowadzi zajęcia dla szkolących się terapeutów.

 

Zapisz się, liczba miejsc ograniczona!

 (może to, w sensie możliwość zapisu powinna być w kilku miejscach?)

 

Link: prześlemy wkrótce

Tel.: +48 514 281 620

Mail: psychoodporni@nereusz.pl

 

 

Szkolenie jest dofinansowane ze środków Miasta Ruda Śląska w ramach zadania:
Realizacja programów profilaktycznych z zakresu narkomanii oraz uzależnień behawioralnych, PsychoODPORNI – II edycja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konferencja została przygotowana z myślą o wychowawcach, nauczycielach, rodzicach, pracownikach socjalnych i wszystkich, którym na sercu leży dobro dzieci.

Pracując od 25 lat z dziećmi i młodzieżą, a także ich rodzicami, widzimy z jakimi trudnościami się mierzą. Mamy także na uwadze wychowawców i nauczycieli, którzy często czują się bezradni i sfrustrowani wobec zachowań swoich podopiecznych. 

Dzieci i młodzież by zdrowo się rozwijać, potrzebują DOBRYCH dorosłych z DOBRĄ energią do życia i kontaktu. Zapragnęliśmy więc stworzyć przestrzeń spotkania osób zaangażowanychw wychowywanie. Przestrzeń wzajemnego wsparcia, wymiany doświadczeń oraz inspiracji. 

Program konferencji uwzględnia teorię i jej praktyczne zastosowanie. Każdy Uczestnik może wybrać warsztat, który szczególnie go interesuje.  

 

Program konferencji: 

 

09:00. – 09:10 - Rozpoczęcie.

09:10 – 9:55 – Wykład Aleksandry Karasowskiej: Samoregulacja i Samokontrola: Jak uczyć dziecko umiejętności opiekowania się sobą i panowania nad własnym zachowaniem?

10:00  – 10:45 – Wykład s. Anny Bałchan: Dialog motywujący jako narzędzie do rozpoczęcia i umocnienia procesu zmiany.

10:45 – 11:00 – przerwa kawowa

11:00 – 11:45 – Wykład Dominiki Hofman: 

11:55 – 14:50 - Warsztaty (do wyboru przy rejestracji na konferencję):

- Grupa 1: Samoregulacja dzieci i młodzieży – Jak wspierać młodych ludzi w radzeniu sobie ze stresem i emocjami.

Uczestnictwo w warsztacie umożliwi odniesienie wiedzy do konkretnych przypadków z praktyki. Ćwiczenia w zespołach dadzą szansę na wymianę pomysłów i doświadczeń a także rozwijanie niektórych umiejętności przydatnych w pracy z dziećmi.

- Grupa 2: Dialog motywujący jako narzędzie do rozpoczęcia i umocnienia procesu zmiany.

Dialog Motywujący to model komunikacji skupiony na rozpoznaniu i wykorzystaniu wartości i celów. Szacunku do autonomii rozmówcy przyjmując, że każdy jest ekspertem od swojego życia i możliwości. Czyli jest to praca " z" osobą na temat zmian. To nasze spotkanie pokarze narzędzia i przekaże ducha tej metody.

- Grupa 3: Z tęsknoty za przynależnością - praktyki wioskotwórcze.
W trakcie warsztatów zaproszę do refleksji nad tkaniem ścieżek, które budują poczucie przynależności u dzieci i młodych ludzi. Podzielę się praktykami, które wdrażamy w Liceum Sowizdrzała. Poprzyglądamy się, które ścieżki służą nam młodym i małemu światu wokół, a którymi idziemy już z przyzwyczajenia. A może spróbujemy wytyczyć nowe?

15:00 - Zakończenie konferencji

 

Do współtworzenia konferencji zaprosiliśmy osoby, których wiedza i doświadczenie realnie wpływają na zmianę życia wielu osób. Dobrych DOROSŁYCH! Cieszymy się, że ich poznacie! 

 

 

Poznaj naszych prelegentów

 

Aleksandra Karasowska - psycholog, licencjonowany trener PTP, konsultant Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, przez wiele lat prowadziła terapię dzieci     i rodzin (w szczególności dotkniętych problemem alkoholowym), autorka i realizator programu szkoleń dla pracowników świetlic socjoterapeutycznych realizowanego na zlecenie PARPA; aktualnie prowadzi szkolenia i konsultacje dla szkół, ośrodków pomocy społecznej, poradni, domów dziecka; przez 7 lat prowadziła zajęcia dydaktyczne z zakresu socjoterapii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie; autorka publikacji z zakresu profilaktyki oraz pomocy dziecku i rodzinie, prowadzi szkolenia dla nauczycieli i wychowawców a także innych grup zawodowych. Przez ponad 10 lat opiekun merytoryczny Stowarzyszenia Św. Filipa Nereusza w Rudzie Śląskiej 

 

dr Dominika Hofman - współzałożycielka Liceum Sowizdrzała i zrębów małej kultury, która rośnie wokół niego, umiera i znowu rośnie.
Wcześniej, przez ponad 10 lat współtworzyła Uniwersytet Otwarty na Uniwersytecie Śląskim. Tworzyła inicjatywę dla maturzystów oraz społeczność wokół transformacji podejścia do dydaktyki na uniwersytecie i w szkole. Zainicjowała i koordynowała m.in. Kongres Oświaty i Otwarte Spotkania Dydaktyczne.

Prowadzi badania nad tajemnicą wychowania i budowania kultury służącej dojrzewaniu. Pewien etap poszukiwań zakończyła doktoratem z nauk społecznych w obszarze pedagogiki. Dziś prowadzi je w Miejscu, które współtworzy i czasami, choć za rzadko, w lesie.

Jest kimś w rodzaju farmerki "pola społecznego” - tworzy zręby społeczności tam, gdzie nic nie rośnie.

Matka-założycielka szkoły i matka dwóch dziewczynek. Jej partnerem na obu tych leśnych ścieżkach jest mężczyzna - Kacper Lemiesz.

 

S. Anna Bałchan - terapeutka, trenerka Dialogu Motywującego Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego, prezes Stowarzyszenia Moc dla Kobiet i Dzieci. Na co dzień pracuje z ofiarami przemocy i handlu ludźmi.

 

 

Dowiedz się więcej o treści wykładów

 

Samoregulacja i Samokontrola: Jak uczyć  dziecko umiejętności opiekowania się sobą i panowania nad własnym zachowaniem?

Uzależnienia behawioralne to czynności wykonywane w sposób nałogowy, w celu poprawy samopoczucia lub uniknięcia cierpienia. Ten problem dotyczy coraz większej liczby dzieci i młodzieży. Osoba uzależniona nie jest w stanie panować nad swoim zachowaniem i konstruktywnie regulować emocji. Jedną z kluczowych umiejętności, która może przeciwdziała takim destrukcyjnym sposobom zapewnienia sobie dobrostanu jest samoregulacja.  Jest to zdolność opiekowania się sobą w sposób uwzględniający własne specyficzne potrzeby wynikające z funkcjonowania układu nerwowego, cech emperamentnych i innych uwarunkowań. Istotna jest też umiejętność samokontroli, która umożliwia powstrzymanie destrukcyjnych impulsów i skuteczne realizowanie własnych celów.

W wykładzie zostanie przekazana wiedza dotycząca samoregulacji i samokontroli  oraz techniki pomocne w uczeniu dzieci tych umiejętności.

 

Dialog motywujący jako narzędzie do rozpoczęcia i umocnienia procesu zmiany

Twórcami Dialogu Motywującego są Wiliam Miller i Stephen Rollnick. Metodą tą pracują ludzie zajmujący się pomocą szeroko pojętą; w pracy socjalnej z uzależnionymi,  w szpitalach, szkołach, itp. Dialog Motywujący to model komunikacji skupiony na rozpoznaniu i wykorzystaniu wartości i celów. Szacunku do autonomii rozmówcy przyjmując, że każdy jest ekspertem od swojego życia i możliwości. Czyli jest to praca „z" osobą na temat zmian. To nasze spotkanie pokarze narzędzia i przekaże ducha tej metody.

 

Wykład: Z tęsknoty za przynależnością. Opowieści wioskotwórcze. 

Myśląc o dzieciach i młodych ludziach, myślimy dzisiaj często o interwencjach kryzysowych, o większej ilości psychologów w szkołach, o dostępie do terapii, o wzroście finansowania na dzieci, które mają orzeczenia.

Z drugiej zaś strony rozrasta się oferta treningów, zajęć językowych, innowacyjnych warsztatów gdzie każdy może realizować indywidualne pasje i talenty, torując swą drogę do sukcesu.

Oba te podejścia łączy koncentracja na pojedynczym dziecku, na jednostce. Na jego trudzie, zaburzeniu, dysfunkcji albo na jego potencjale, zasobie.

W trakcie spotkania chciałabym zaprosić Was do zatrzymania.

Ku czemu ma prowadzić ten rozwój osobnych jednostek? Gdzie w tym społeczność i jej potrzeby, gdzie świat i nauka kochania go? Czy nie zapomnieliśmy o tym, co wielopokoleniowe, kolektywne? Czy można w ogóle dojrzewać bez grupy? Służenia jej i przyjmowania od niej? bez odpowiadania na to, co w świecie wokół nas?

Po 3 latach podejmowania poważnych prób budowania miejsca, które ma wspierać w dojrzewaniu i tworzeniu społeczności, po kontakcie z kryzysową kondycją, w której się wraz z naszymi dziećmi znaleźliśmy, nie mam łatwych odpowiedzi. Nie przyniosę obietnic i metod, które... szybko, łatwo, skutecznie...

Przyniosę za to pytania i tropy, którymi możemy podążyć. Za czym tęsknimy, myśląc o tym, że gdzieś moglibyśmy przynależeć? Jak odzyskiwać utraconą przynależność do Miejsca, która pomoże nam przetrwać podczas zawieji i zamieci oraz świętować to, co ważne? Które pomieści nasze piękno i nasze wyzwania?

Przy-należeć. To czasownik.

Czy na rzecz relacji z Miejscem pracujemy? Co to za praca? Jakie mamy należności względem Miejsca, w którym żyjemy? Co jesteśmy mu dłużni? Może tęsknoty te, często trudne do uchwycenia, dadzą nam tropy owych zobowiązań? Może, gdy na poważnie się do nich podepniemy, uruchomią pracę, którą mamy do zrobienia dla Miejsca i społeczności? Może porwą nasze serca na tyle, że pomogą nam wyrwać sięz komfortu i wybiją nas z jednostkowych, utartych torów?

I jak zapraszać do przynależenia dzieci i młodych?

Widzenie dzieci, akceptowanie to dużo. To jednak nie wystarczy, aby dzieci ukorzeniły się w przynależeniu. Przynależność wymaga wychodzenia z bierności. Wymaga aktu, ruchu, zakochania, przejęcia się czymś na serio! Jakie ścieżki mamy zatem wytyczać jako dorośli, aby dzieciom powoli rosła sprawczości i ciekawość? Aby stawali się częścią jakiegoś Miejsca, które z czasem stanie się ich?

 

Zadecyduj, który warsztat wybierasz:

 

1) Samoregulacja dzieci i młodzieży – Jak wspierać młodych ludzi w radzeniu sobie ze stresem i emocjami.

Uczestnictwo w warsztacie umożliwi odniesienie wiedzy do konkretnych przypadków z praktyki. Ćwiczenia w zespołach dadzą szansę na wymianę pomysłów i doświadczeń a także rozwijanie niektórych umiejętności przydatnych w pracy z dziećmi.

 

2) Dialog motywujący jako narzędzie do rozpoczęcia i umocnienia procesu zmiany.

Dialog Motywujący to model komunikacji skupiony na rozpoznaniu i wykorzystaniu wartości i celów. Szacunku do autonomii rozmówcy przyjmując, że każdy jest ekspertem od swojego życia i możliwości. Czyli jest to praca " z" osobą na temat zmian. To nasze spotkanie pokaże narzędzia i przekaże ducha tej metody.

 

3) Z tęsknoty za przynależnością - praktyki wioskotwórcze.
W trakcie warsztatów zaproszę do refleksji nad tkaniem ścieżek, które budują poczucie przynależności u dzieci i młodych ludzi. Podzielę się praktykami, które wdrażamy w Liceum Sowizdrzała. Poprzyglądamy się, które ścieżki służą nam młodym i małemu światu wokół, a którymi idziemy już z przyzwyczajenia. A może spróbujemy wytyczyć nowe?

 

 

Dodatkowe informacje

 

Każdy uczestnik konferencji otrzyma komplet materiałów konferencyjnych oraz zaświadczenie o uczestnictwie.

 

 

ZAPISZ SIĘ NA KONFERENCJĘ

 

 

Zarejestruj się już teraz i bądź częścią projektu "W Kontakcie"!

 

Rejestracja i szczegóły na stronie tutaj – liczba miejsc jest ograniczona, tym samym o uzyskaniu miejsca decyduje kolejność zgłoszeń. Do osób zainteresowanych prześlemy informacje zwrotną o zakwalifikowaniu się bądź o braku miejsc i zaproszeniu na przyszłe wydarzenia.

 

Projekty:  PsychOODPORNI! i W kontakcie! zostały dofinansowane ze środków miasta Ruda Śląska.

 

Konferencja i webinaria są początkiem! Jesteśmy ciekawi co wydarzy się po ich zakończeniu

PRZEKAŻ 1,5% PODATKU

WESPRZYJ

PODARUJ DOBRO:

STOWARZYSZENIE ŚWiętego FILIPA NEREUSZA

ul. Leśna 37, 41 – 706 Ruda Śląska, Skrytka pocztowa 28

KRS 0000013532

NIP 641-21-85-130

REGON 276699842

Nr konta bankowego:

84 1940 1076 3097 3767 0004 0000
Credit Agricole Bank Polska S.A

DOŁĄCZ DO NAS W SIECI: